Tuesday, September 30, 2008

Bombardemanget i Gamlestan

Nej, det är inget gängkrig jag pratar om. Det är vår match mot IBK Göteborg som vi vann med 6-1.

Fasen, vad bra vi spelade! Eller de, kanske jag borde säga, för jag kände mig mest seg och ur balans. Är rädd att det har att göra med armhävningarna - det känns i armarna även om det inte är ren träningsvärk lägre.

Men väldigt bra var det. Kanonfina kombinationer och enormt tryck. Vi höll oss verkligen kvar på deras planhalva och vägrade släppa taget. Martina visade var skåpet ska stå och gjorde inte mindre än fyra mål. Sex mål var i underkant för vår del - IBK räddades av en storspelande målvakt, som enligt uppgift aldrig hade stått i mål förut. Det är då det är läge att börja fundera på ny karriär...

Själv hade jag inte så himla mycket att göra. Plocka upp en och annan boll som kom rullande, kanske. Målet kom i tre mot noll-läge - då tycker jag att det är ursäktligt att släppa in den. Jag räddade i förstaläget, åtminstone. Och så gjorde jag en snygg serie i sista perioden: Rädda friläge (där Jenny dessutom hade tappat sin klubba, så tjejen var verkligen helt ensam med mig), dessutom plocka bollen och göra starta ett anfall med ett långt utkast. Duktig Linda!

Sammanfattningsvis så känns det väldigt bra inför helgens seriepremiär!

No comments: