Wednesday, September 3, 2008

Månadsmöte med löd

Månadsmötet idag var lugnt. Jag kom sent eftersom jag hade varit på styrelsemöte med Hemmet innan, men det var lugnt. Ett par cider/öl hann man med, och buffén gick ned trots att jag hade ätit räkmacka på Hemmet. Det var lite skönt att vara "hemma" på kontoret, det är ju lite mer känsla där än på Volvo.

Dock blev det aldrig särskilt mycket action. Det var mycket snack om ett nytt HW-Competence Center, och det är för tråkigt för min smak. En hel del gick hem tidigt och andra var inte där alls, så när jag såg att Kalle drog sig mot utgången en liten stund innan nio såg jag till att följa med så man fick sällskap på spårvagnen.

Fast innan det fick jag äntligen mitt halsband lagat. Magnus visade sig vara precis så begåvad som jag hade förväntat mig, och snodde snyggt ihop de trasiga ändarna med en supertunn tråd och lödde ihop det med precision. Det enda som hände var att framsidan på blomman som vi lödde på blev brun i stället för silverfärgad, men det kan jag ta. Det är fortfarande mycket snyggare helt än trasigt, och den bruna blomman ger bara lite personlighet. Tack för det, Magnus!

No comments: