Wednesday, September 24, 2008

100 Pushups Challenge

Via jobbet har uppmaningen att ge sig på 100 Pushups Challenge kommit. Poängen är att man ska klara av att göra hundra armhävningar inom sex veckor om man följer ett visst program. Det krävs bara tio minuter tre gånger i veckan, hävdar de.

Och jag hävdar motsatsen. Jag kommer naturligtvis ge mig på utmaningen, det är ju ändå en utmaning, och kan de motbevisa mig så är jag lycklig. Hundra armhävningar, pfft! Sist jag hade en armhävningsutmaning var det när Kristian Holm slog vad om att jag inte skulle klara att göra armhävningar med klapp över huvudet. Jag tränade stenhårt i ett halvår, men misslyckades. Jag fick visserligen snygga armar, byst och utkast av bara farten, men ändå. Men som sagt, ingen blir gladare än jag om jag har fel.

För övriga har jag upptäckt en Apoteksskandal idag. Jag skulle fylla på mitt förråd av munsalva, närmare bestämt Kenacort. Det är the shit mot blåsor i munnen. Jag har gått och haft ont i munnen i flera år och har trott att det var herpes, men sen fick jag veta att det finns nåt som heter afte som man faktiskt kan göra en del åt.

Så hittade jag den här salvan som verkligen verkligen hjälpte, och jag var lycklig. Så går de och receptbelägger den??!? Jag blir så besviken...

Nej, nu måste jag gå och göra diagnostiskt armhävningsprov.

No comments: