Saturday, September 20, 2008

Paaarmiddag

Jo, det är sant. Vi har varit på vuxen parmiddag ikväll. Men det var roligt ändå.

Det var med Johannes och hans Sofia. Jag har ju aldrig fått träffa henne trots att jag har känt Johannes i mer än sex år, och hon har varit med hela tiden. Alltså bokade vi tid för middag. Ursprungsplanen var Cyrano, men mina misstankar visade sig befogade - det går inte att få ett bord där klockan åtta en fredagskväll.

Vi hamnade på Manfreds påNordenskiöldsgatan i stället. Johannes och Sofia har varit där flera gånger eftersom ägaren är en vän till hennes familj, men för mig och Johan var det nytt.

Det var jättebra. Extra kul var det att det var österrikisk touch, så vi fick både Blaufränkisch och kürbiskernöl. Nostalgi! Dessutom var det riktigt, riktigt gott.

Efteråt gick vi till Temple Bar, ett ställe på Linnégatan som verkar vara ganska nyöppnat. Jag kände i alla fall inte igen det. Väldigt bra det med. Trevlig, kunnig personal, och fina drinkar till ett något lägre pris än Bitters (som vi gick till först, men ville inte betala garderobsavgift).

Fick reda på något i min värld häpnadsväckande av Sofia: De har dresscode på sina träningar med Lindome. Botten av tvåan. De måste ha vitt-svart-vitt när de tränar. Låter väldigt avlägset för mig...

Inlägg nr 300, förresten. Hurra!

No comments: