Wednesday, September 17, 2008

...und jetzt bin ich zurück in Schweden

Tre dagar utan internet. På ett fyrstjärnigt hotell (de vet hur man tar betalt) och på ett teknikföretag (med skyddat nätverk, förstås). Mycket mail i boxen.

Det var rätt intensivt. Första dagen jobbade vi ju knappt. På väg från Düsseldorf till Gummersbach stannade vi några timmar i Köln och tittade på domkyrkan, för det ska man. Dessutom snabbshoppade jag en jättesnygg kavaj på min favoritaffär Orsay. Åh, vad jag saknar den från Österrike!

I Gummersbach på kvällen hade vi ett litet förberedelsemöte och så middag på ett mysigt, typiskt tyskt ställe. Spätzle, ännu en tysk/österrikisk favorit!

Första mötesdagen tillbringades i Delphis fabrik i Osberghausen. Studiebesök på själva tillverkningen, faktiskt rätt intressant. Sedan möten. På kvällen bjöd Delphi på middag på ett helt hysteriskt ställe. Det skulle ge intryck av en sjömans samlingar, och det gjorde det verkligen. Stället hade massor av små rum och gångar och vindlade sig runt på två våningar, och överallt fanns det galjonsfigurer, böcker, uppstoppade djur, båtmodeller, leksaker (Kinderäggfigurer?!?), lampor... You name it! Galet, men bra mat. Just det, innan middagen hann jag med att ta med Melanie på en shoppingrunda till Deichmann. Kanske inte en favoritbutik som Orsay, men fortfarande fräcka skor till ringa pris. Det blev ett par stövlar.

Och idag var vi i Bomig, kontoret, så att säga. Mötena har tagit massor av tid och jag tror inte att vi hann med en bråkdel av vad som var tänkt. Nu är det skönt att vara hemma i alla fall, var alldeles mör i huvudet när vi åkte från mötet.

Haha, förresten, jag tog en duktig springnota från hotellet också. Jag tänkte inte alls på betalningen, jag tänkte väl att det skulle faktureras eller nåt. Jag hade ju inte bokat själv, då borde jag väl inte betala själv heller?! Fast mitt på förmiddagen kom tydligen ett litet telefonsamtal till Delphis reception och så fick jag ett diskret snack med Klaus och sekreteraren, så löste vi det lite snyggt. Hehe, lite pinsamt kanske...

No comments: