Thursday, March 1, 2007

Råneri

För att fortsätta trenden med tjuvrubriker, liksom...

Idag fick jag en räkning från österrikiska bergräddningen. 100 Euro. Va!!!!!!!!!!!!! Det visade sig att min treminuterstur med pistmaskinen som jag gjorde när jag vred knät i Steinplatte kostade skjortan. Det är löjligt!! Det var ju inte ens Bergrettung som körde mig, utan anläggningens egen pistmaskin, och det var ju inte ens så att jag fick skjuts ner, utan till gondolstationen. Jag kan inte komma på NÅGOT som bergräddningen gjorde för mig. All läkarinfo fick jag ju av tanten i liftkortsluckan. Inte en enda gång nämnde de heller att det skulle kosta tusen spänn - då hade jag gått, för värre än så var det inte.

Fast som tur är verkar min försäkring sakna självrisk för läkarvård och sånt. Men jag blir ändå suuuur över ett sånt rån...

Imorgon tentar jag för sista gången på länge. Så SKÖNT!! Hade tänkt plugga kväll, men mitt huvud är helt obrukbart. Ska ändå upp tidigt imorgon och försöka anmäla mig på Erasmusplats till danskursen, så jag hinner läsa lite innan tentan.

No comments: