Saturday, March 24, 2007

Inget särskilt

Snön försvann, men nu regnar det. Och de där 21 graderna vi hade för en vecka sen lär dröja ett tag innan de kommer tillbaka.

Igår var det trots allt rätt kul på fotbollen, åtminstone när vi spelade. Jag stod i mål en liten stund under övningarna, men det var det tråkigaste jag gjort på länge. Antingen sköt de tåpajar från två meters håll, eller så kom bollen rullande lite långsamt på golvet. Får man en hård boll på sig när man spelar får man frispark, förresten. Jag tror inte att de reglerna är erkända av FIFA.

Fast jag blev tillfrågad om jag ville spela i deras avancerade grupp på onsdagar. Jag måste nog erkänna att jag hade räknat med det. Min ödmjukhet må vara omtvistad, men jag törs nog helt ärligt säga att jag är lätt bäst på den kursen. Lätt. Och det säger mer om kvaliteten på österrikisk damfotboll än om min fotbollstalang.

Sen frågade Sabine, ännu en Sydtyrolare, om jag inte ville komma på fest hos dem i deras WG på kvällen. Jättekul, och väldigt praktiskt, eftersom det visade sig att hon bodde på Bergmanngasse - dvs tvärs över gatan från oss sett. Mycket bra. Festen var kul även om det var lite ansträngande att försöka förstå all tyska framåt kvällen när det började bli högljutt, men eftersom alkohol har en främjande effekt på min tyska så jämnade det ut sig. Kom hem vid två och insåg att Johan inte alls ville prata med mig, eftersom han skulle upp löjligt tidigt för att åka skidor i Nassfeldt.

Den skidåkningen hoppade jag över, eftersom vi spelar den viktiga, viktiga semifinalen mot Wien imorgon, och jag vill inte riskera knät nu när det nästan är bra. Det höll rätt fint på träningen i veckan, så nu ska jag verkligen göra mitt bästa för att leva upp till mitt rykte som svensk. Jag vill vinna!!!

No comments: