Saturday, March 10, 2007

Lindchen i Sverige

Problemet med bloggar och andra varianter på dagböcker är att man får så väldigt mycket att skriva om man inte gör det på ett par dagar, men jag får väl försöka få ner det ändå.

Sverige är bra, men vädret är som det brukar. 6 grader och regn (Gbg) eller blåst (Åmål). I onsdags hann jag träffa ett gäng människor i KS-korridoren, gå på mötet som var den egentligen orsaken till att jag kom hem, dricka öl med Henrik, som sen följde med hem till Frida och Emelie, som hade ordnat födelelsedagsfest åt mig. Visserligen kunde jag inte vara med på middagen, men det var ju vin- och gindrickandet efteråt som var det viktigaste. Förutom oss var det Anki (har inte sett henne på år och dag!) och en stackars kursare till Emsan. Det kan hända att det blev lite internt, för hon gick redan vid elva. Henrik gick vid tolvtiden, vid två somnade Anki och resten av oss kom nog i säng vid tre-halv fyra. Men kul var det!

Dagen efter var inte lika kul. Jag kan helt enkelt inte dricka längre. Men jag tog mig ner till stan för att äta frukost med Henrik, blev klippt, men när jag väl var tillbaka på Volrat Tham så attackerade förgiftningskänslorna. Jag skulle ju på AW med Erik, Gurra och Johannes, och ett tag var jag allvarligt oroad för om det överhuvud taget skulle gå att genomföra. Som tur var kvickande jag till precis i tid. Det var hemskt trevligt. Kul att träffa Johannes också, det händer ju inte så ofta nu när han är en working man.

Fredagen innebar lunch med Hanna, babbel i KS-korridoren och så tåg hem till Åmål. Körkortet blev faktiskt inte så illa. Jag blev inte så ful på kortet, även om mamma beklagade att jag bli mer och mer lik pappa.

Idag har det övningskörts (jag hyser inga illusioner, skillnaden är bara att jag numera får övningsköra på egen hand), gett mormor den där utlovade rundan, och så har vi hälsat på farmor. Dit fick jag inte köra, för då hade inte mamma följt med. Hon är en fegis.

Ikväll ska jag iväg med Roger på fest till Thomas Fridlund. Känner inte honom, men det är strunt samma. Melodifestival blir det i alla fall.

No comments: