Monday, February 26, 2007

Kleptomaner

Idag har jag inte gjort så mycket. Åkt till skolan och försökt reda ut studieassistentbiten, men fick veta att jag kan ta det lugnt den här veckan eftersom jag har tenta på fredag. Schysst. Anmälde mig till en fotbollskurs på universitetet. Egentligen lite fantasilöst att inte testa på nåt som jag INTE gör hemma, men jag kom av mig lite när danskursen var full, plus att jag saknar fotboll. Bara att hoppas att knäna håller.

Stackars Johan har fått sin cykel stulen, upptäckte vi när vi gick ut i morse. Den har stått där ifred hela veckan när vi var borta, stod där när vi kom hem i lördags men var borta idag. Vi vet inte om den försvann i natt eller natten innan - vi var aldrig utanför dörren igår. Hemskt irriterande. Det som är konstigt är att de tog bara hans cykel och inte min (så mycket fulare är den inte). Det är ju liksom en seriös stöld, cykeln var låst och står på en gata som är ganska otrafikerad. En massa otur, i alla fall.

No comments: