Sunday, February 25, 2007

...och än en gång...

...så skulle jag bara vilja påpeka hur genomtrist det är att plugga. Bläääääää. Fast jag vet ju inte riktigt vad jag ska göra annars. När det är så här gråmulet väder (som f ö är ganska olikt Graz) så har man inte energi till att ta sig för nånting, även om badrummet är så där sedvanligt äckligt (inte mitt fel, badrum blir automatiskt äckliga när det saknas ventilation i dem). Diska behövs också, men köket är också äckligt. Inte heller mitt fel, det är byggt så. Det finns nämligen inbyggt äckel under kanten till slasken. Försöker man ta bort det dyker det bara upp mer och mer. Kranen är jobbig att dra åt också.

Nej, ska gå och duscha. Men det är inte roligt att duscha i en dusch med tvågreppsblandare, begränsat med varmvatten och mögligt draperi.

Jag längtar hem lite till min svenska lägenhet...

No comments: