Saturday, February 10, 2007

Överlevande från Bad Gastein

Nu har jag åkt skidor i en vecka. Det var plågsamt, framför allt för självkänslan. Men det går trots allt framåt, och det är skönt att jag till fullo kan utnyttja min envishet.

Bad Gastein var en riktig svenskhåla, för övrigt. Tror inte vi var på ett enda uteställe utan att träffa svenskar som säsongade (bortsett från alla som semestrade, naturligtvis). Däremot var våra Graz-kollegor en besvikelse. Killarna som har satt en ära i att charterfesta sig igenom sin termin i Österrike var ute en enda dag på hela veckan - och det var inte för att de ville satsa hårt på skidåkningen, för det höll de inte heller på med. Mycket märkligt.

Nu är det bara att bita ihop hårt och raketplugga in Krankenhausmanagementkursen som ska tentas på måndag. Totalt menlöst att ta med sig grejerna på semestern. Jag trodde verkligen att jag skulle hinna lära mig nåt, men med tanke på hur utslagen jag är efter en skiddag så var det lönlöst. Jaja, nåt ska man väl få in i skallen på ett och ett halvt dygn.

...och för övrigt fick David och Anna sin bebis i torsdags förra veckan. En Linnea. Heeelt sjukt.

No comments: