Saturday, October 10, 2009

Burås - Polisen 4-4

Det var roligt att spela mot Polisen. De spelade rakt och ärligt, liksom, och så är de väl det enda lag som ligger någorlunda nära oss i ålder...

Vi började bra, och inför sista perioden ledde vi med 4-2. Snygga mål hade vi gjort. De insläppta var inte så mycket att prata om, jag hade skött mig rätt bra överlag.

Fast sen gick det åt skogen och vi förl... Se, jag höll till och med på att skriva att vi förlorade, fast det gjorde vi inte, det blev oavgjort. Fast att tappa en ledning till oavgjort när klockan står på 19.52 i sista perioden känns alltid som en förlust. Typiskt.

Fast det var en rolig match, jag gjorde en bra insats (fick t o m cred av domaren efteråt) och målen de fick in var lite slupmål. Ett självmål och det sista var på uppstuds. Så kan det gå. Höll förresten på att börja skratta åt mig själv i mitten av matchen när jag hade genomskådat motståndarnas taktik och jag började skrika på backarna: "Kommerlångkommerlångkommerlång!" Jag lät ju precis som Dr Alban!

Nu ska jag ställa om. Det kommer hit några fotbollstjejer ikväll för att titta på landskampen, sjunga Singstar och förhoppningsvis köra lite snapsroulette. Visserligen var det tänkt att vara b-lagsseriesegerfest, och det är ingen annan b-lagsspelare än jag som är med, men ändå.

No comments: