Sunday, October 11, 2009

BK Björkåsen - GSIF 0 - 4, och MÅÅÅÅL!!!

(Alltså, det här började jag skriva i söndags men hann inte klart, så om tempus verkar lite konstigt så beror det på det...)

Så var det dags för årets sista match, borta på grus mot Björkåsen. Låter det inte som en toppengrej: Grusmatch, regn, tabelljumbon, seriesegern redan klar, plus att halva laget var redigt bakis efter lördagskvällens firande av just seriesegern??? För att krydda till det lite extra hade vi glömt både matchprotokoll och matchtröjor. Jippie!

Fast Hjalle fixade fram en lapp från motsåndarna och Johanna åkte hem och hämtade tröjorna och vi kunde börja matchen nästan i tid. Och med en stor nyhet: I kraft av allsmäktig coach så satte jag mig själv som toppforward och krävde smörpass av alla.

Det fick jag! 2-0-målet gjordes av mig, och så småningom 4-0 också. Fast innan dess fick dessvärre Snickars utgå pga stukad fot, så vi spelade merparten av matchen med en man (tjej) mindre. Inte för att det spelade nån som helst roll - Björkåsen är inte så stabila.

Så vi gick obesegrade genom serien och jag fick på en enda match fördubbla sju års målskörd - inte illa! Okej, många andra hade gjort 5-6 mål, men jag är glad...

No comments: