Sunday, October 18, 2009

Floda - Burås 4-4

Tidig match idag. Uppstigning kvart i åtta, hämtad kvart över, samling halv nio, matchstart 10:10. Floda, gamla ärkefiender.

Hallen var en skandal vid den tidpunkten på morgonen: Solen lyste rakt in i ögonen, jag har aldrig varit med om nåt liknande... Inte konstigt att de vill spela för förmiddagarna om det betyder att de kan sätta motståndarna ur spel så lätt?!?

Hur som helst spelade vi väldigt bra och tog ledningen med 2-0. Sen fick de komma ikapp, dessvärre, i åtminstone ett fall delvis beroende på solen. I andra spelade vi sämre men gjorde ändå 3-2, fast lät dem kvittera igen med 15 sekunder kvar efter väldigt slarv i försvaret. Fjärde perioden gav oss 4-3 men tyvärr även 4-4. Och så slutade en märklig match där klockan gick sönder mitt i och domare som nog lurade oss på ett frislag det var en sekund kvar och de blåste av ändå. Fast så kan det vara.

Jag tyckte i alla fall att det var en rolig match och att vi var jättebra i början, men många andra var mer missnöjda. Emma som brukar vara så förnöjd var så sur att hon struntade i att följa med på brunchen efteråt.

Det var i alla fall jag, Lena, Erika och Clara som drog till Bitter och fyllde på våra svultna idrottsmagar efter morgonens slit. Satt fint. Maggan bor ju precis bredvid, så hon dök upp och sa hej och visade upp sin bebismage, och när vi var klara hängde jag med henne på en promenad runt Slottsskogen i det fantastiska vädret.

Nu är jag slö, kall om fötterna, fortfarande mätt och nöjd med dagen. Ska ta tag i lite Buråsgrejer, sen är det helhjärtat slappande som gäller.

No comments: