Saturday, October 3, 2009

Ale - Burås 7 - 5

Idag fick vi stryk. Ale åkte ner från tvåan i våras och är väl ett av de lag som vi kan få förlora mot, men ändå. Jag hatar att förlora.

Speciellt som idag, för jag hade en dålig dag. Eller otur. Fyra eller fem av målen fick göras av fria spelare, ofta utifrån kanten i en sån där vinkel som jag hatar. Ett mål, som kan sägas vara det avgörande om man vill, var rätt mycket mitt fel. Jag tog det lugnt med en retur istället för att bara håva in den, och då kom en motståndare och slog in den. Mycket illa. Fast jag undrar om det inte var nåt skumt med ljuset i hallen - det hände ett par gånger att jag trodde att det var mina backar som kom för att rensa när det i själva verket var motståndare. Usch.

Fast visst, jag gjorde två såna där magiska räddningar i första perioden, men var tandlös på resten. Ogillar. Starkt.

Har tröstat mig med äppelkaka och thaimat, fast i omvänd ordning, på kvällen. Såg Watchmen också, inte särskilt bra.

No comments: