Tuesday, March 31, 2009

En epok går i graven

Vintern 99/00 gick jag sista året på gymnasiet. Det spelades mycket både fotboll och innebandy. Mina gamla innefotbollsskor var i dåligt skick och behövde bytas ut, delvis eftersom gummit i sulorna hade torkat så skorna var livsfarligt hala, delvis för att de (mycket beroende på föregående anledning) hade tagits i bruk som innebandymålvaktsskor och alltså slets ganska brutalt.

Jag gick till Intersport (enda sportaffären i Åmål) och tittade. Ett tag funderade jag på om jag verkligen skulle köpa ett par nya skor, jag visste ju faktiskt inte om det skulle bli nån mer fotboll kommande säsonger eftersom jag skulle flytta. Fast jag hittade ett par för 299 eller möjligen 249 kronor, och det tyckte jag att det kunde vara värt även om det bara blev en vinter.

Så jag slog till. Det allra första paret jag köpte var något för små, så jag fick byta upp mig en halvstorlek. Dessa skor har nu varit mina följeslagare i sisådär nio år. Idag blev det dock slut på vårt kompanjonskap. På innebandypasset på Fysiken (på Fysiken spelar jag ute) gav de slutligen upp och en stor bit av sulan på vänstertån lossnade (kan skymtas på bilden). Fram till nu har jag inte haft något alls att anmärka på, tvärtom. Låt mig bara konstatera att det var väl spenderade 250-300 kronor. Adjö, skorna!

1 comment:

JenJen said...

Som svar på din fråga: vet inte vilket inlägg du pratar om??? Kram!