Sunday, March 22, 2009

Lördagsbiljard

Det blev lite biljard ikväll - det var längesen. Det syntes på spelet också.

Eftersom Johan är ute och slarvar på Chalmers idag så hade jag PF (pojkvänsfritt). Jag hade lite svårt att bestämma mig för hur jag skulle disponera denna frihet. Slöa framför tv:n och njuta av en ledig lördagskväll? Umgås med vänner?

Jag valde att hänga med Erika och Johanna ut och äta. Fast jag var nära att ändra mig. Jag fick nämligen tillfälle att, genom Christer, hänga med på IBK Göteborgs klubbgemensamma målvaktsträning idag. Väldigt nyttigt, även om jag kan bli lite ledsen att jag inte har haft möjligheten att få träna på det sättet tidigare. Då hade jag kanske varit bra nu.

Dock blev det lite stressigt. Fyra timmars träning i Torpahallen, iväg med vagnen, hemma en halvtimme innan vi skulle träffas på Biljardpalatset, packa upp väskan, duscha, så ringer pappa, fixa sig, så ringer dessutom mamma, fixa lite till och så iväg. Det var strax innan samtalet från pappa som alternativet att bara stanna hemma, käka fryspizza och se på Robinson kändes väldigt lockande, men jag tog mig i kragen och drog iväg. Kom bara en timme sent.

Och rätt kul blev det ju, så är det ju alltid. Men bra på biljard är jag inte, även om jag lyckades med en jäkligt snygg bakom-ryggen-stöt. Och det är väl de snygga stötarna som räknas?!?

No comments: