Thursday, March 19, 2009

Mäh...!

Jag har under perioder lidit av ganska svår afte, eller som det ofta kallas, förkylningsblåsor. Fast jag får det oftare, jag kan gå månader där ett sår läker för att bara ersättas av ett nytt direkt.

Det har visserligen blivit mycket bättre de sista åren, men något som verkligen revolutionerade min vardag var Kenacort. Det är ett cortisonpreparat som man smetar på, och det gör verkligen underverk. Tidigare har jag följt pappas exempel och sköljt munnen med Corsodyl, men det gör egentligen inget annat än dödar bakterier som kan försvåra läkningen. Kenacort läker verkligen såren på ett par enstaka dagar.

Bakslag ett var när det blev receptbelagt. Men okej, jag hade lite kräm kvar i en tub, så det funkade. Och i lördags på Buråsfesten trodde jag att problemet var löst när jag lyckades få en kille som är läkare i det civila att lova ett recept i utbyte mot en öl.

Fast nu har preparatet tagits bort helt. Mäh! Varför då??? Det var ju grymt! Jag är mycket bitter och kommer att vårda den sista lilla skvätten mirakelmedel ömt. Det är för jävligt, helt enkelt.

No comments: