Sunday, January 11, 2009

Musikalisk helg

Helgen inleddes med innebandymatch i Skeppplanda på fredagskvällen. Stabil vinst med 9-0.

Igår var det lite party och officiell Rockband-invigning hemma. Johanna och Henke var här och drack sprit. Först en omgång Buzz, sen Rockband för hela slanten. Eftersom ingen annan ville sjunga fick de andra lida av min stämma lite väl länge. Som tur var kom Anna RB senare och räddade upp situationen. Rätt mycket senare, förresten - klockan hade hunnit bli halv tolv och ingen begrep hur.

Sen spelade vi lite till och avslutade med en runda Hur fan visste du det? (rätt kul frågespel jag fick av mina föräldrar i julklapp) samt skålade i absint - mycket slugt. Fast jag var slugare, för jag lät bli. Vid fyra drog de andra hem till Johanna för efterfest. Enligt ett SMS från Henke intogs sista ölen klockan sju i morse. Vid det laget hade jag sovit gott och drömt "Black hole sun" i några timmar.

Alltså har dagen idag varit slö. Gäsp. Och dessutom står Astrids käpp i hallen - upphittad av Anna vid Olivedalsgatan och medtagen hit. Vad sjutton ska jag göra med Astrids käpp?!?

No comments: