Saturday, January 17, 2009

Burås - FBC Lerum 3-1

Innebandy idag som vanligt. Efter torsdagens spelarmöte hade vi lagt upp en spikad matchrutin, och allt löpte fint. Det enda var väl att jag var otroligt trött i kroppen, och eftersom det var en rätt slitsam match så är jag helt slut nu. Fast det var det ju värt, naturligtvis.

Båda lagen forecheckade högt och efter en mållös första period var jag lite orolig att vi inte skulle få hål på dem. Fast efter halva andra satte vi två med tjugo sekunders mellanrum - och då kändes det mer safe.

I tredje tryckte de på som väntat och vi blev lite oroliga, men efter ett tredje mål började det kännas bättre. Tyvärr fick Lerum reducera (jävla fan, jag trodde verkligen jag skulle få hålla nollan, och jag borde verkligen ha räddat) så att de fick vittring, och sista delen av perioden var väldigt tuff. Fast vi höll.

Så nu ska vi bara fortsätta tuffa på och vinna alla matcherna resten av säsongen så har vi seriesegern som i en liten ask. Jomenvisst!

No comments: