Thursday, January 22, 2009

Skomisär

Förra veckan köpte jag nya svarta stövlar. Jag hade letat ett tag utan att hitta något, trots att Johan hade helt rätt i att det fanns "tusentals par". Det klickade bara inte. När jag till sist blev kär gick det på två röda sekunder, jag tog två steg i dem innan jag bestämde mig för att jag skulle ha dem trots att de kostade en del mer är planerat.

I går gick de sönder. Det är snörning baktill, och bakom den sitter en plös. Den lossnade på morgonen när jag skulle springa ut till bussen. Det var inte så att jag slet i den, inte mer än man tycker att en stövel ska klara om man ska dra på sig den. Ändå bara stod jag där med den i handen.

Så imorgon måste jag gå tillbaka med dem. Suck. Jag ser redan scenariot framför mig: Det kommer inte att finnas kvar några i min storlek och de kan inte laga dem, så jag kommer få pengarna tillbaka och leta ihjäl mig efter skor igen. Elände. Jag hatar I-landsproblem.

No comments: