Wednesday, January 7, 2009

Tillbaka i vardagen

Trysil var bra. Visserligen så kallt som man hade förväntat sig, men man stod ändå ut. Om man höll sig på vår sida berget, vill säga, för på andra sidan kunde man åka från -4 grader på toppen ner till helveteskalla -24 i dalen. Skumt. Fast snön var jättebra och det var föredömligt tomt i backarna. After skin var väl inget att hänga i granen, men jag är ändå så dålig på det. På hemresan passade vi på att hälsa på Emelie och Svenn i Oslo, det var kul.

På nyårsaftonen blev jag sjuk. Lite kliig i halsen, och sen var jag förkyld. Fast det var överkomligt. Tills i måndags. Jag somnade trött på söndagskvällen i min egen säng. När jag vaknade vid nio dagen efter gav Johan mig välvilligt två kapslar av något magiskt amerikanskt förkylningsmedel - nattversionen. Sen var jag totaldäckad resten av dagen. Kunde inte röra ett finger. Igår var det inte lika illa, men nästan.

Så antingen var det så att jag lät mig bli sjuk på riktigt när jag tillät mig att slappna av, eller så var Johans medicin livsfarlig. Jag lutar mot det sistnämnda. Fast idag är jag tillräckligt frisk för att sitta på Altrankontoret och fördriva tiden eftersom jag inte får vara på Volvo.

No comments: