Tuesday, January 13, 2009

Ej betrodd

Suck. Det har blivit fel på förlängningen på mitt Volvo-passerkort, så nu kan jag inte komma och gå hur som helst längre. På morgonen går det ju bra, vakten släpper in mig genom stora grinden och sen kommer det alltid någon som ska in i samma hus som jag, men i övrigt är det mycket besvärligt.

Efter Altranlunchen idag, till exempel. Stora grinden - inga problem, men när jag tänkte att jag skulle vara smart och gå in via receptionen tog det stopp. Hon fick inte släppa in mig. Och ingen kollega svarade i telefon. Jättesuck.

Så jag gick ett varv runt huset innan jag tajmade dörr och folk med fungerande passerkort. Om det är så Volvo vill spendera sina konsultpengar, så visst... Nej förresten, det är inte alls okej. Det var ju ren tur att jag inte var tvungen att springa runt och leta ingångar i regn. Det är jättetöntigt att inte få komma in på sitt jobb. Hoppas förlängningen går igenom snabbt.

No comments: