Friday, December 19, 2008

Jag ligger efter

Det har hänt väldigt mycket senaste veckan. Kort sammanfattning:
  • Finlandsresa var kul. Kändes inte som om det var ett och ett halvt år sedan man träffade människorna (även om det egentligen mest var Joonas och Hanna som var dem man kände). Rätt bra fest på utvägen, lugnare hem. Tungt lastad bil. Och så fick jag titta på Jennys Molly, en hårig liten dam.
  • Träningsmatch mot Göteborgslaget, 93:orna. Usel match även om vi jobbade oss rejält uppåt. Stryk med 4-1.
  • Jag har tagit SPRUTOR! Och överlevt!!! Min skräck, skapad av en sköterska i mellanstadiet som sprutade in en halv liter syra under skinnet på mig, fick mig att hyperventilera och gråta när det var dags för Afrikavaccin. Till sist tappade sköterskan tålamodet och tog sprutan, och den enda jag kände var när plåstret sattes på. Oh my GOD! Varför har jag varit rädd för sprutor i alla år?!? Jag är en ny människa!
  • Och så har jag blivit av med uppdraget på Volvo. Det trodde jag inte, men så kom jag ihåg att det kommer tillbaka en kille från pappaledighet. I spartider så är det ju inte så mycket att göra - det är ju sånt man har konsulter till. Sparka dem, alltså. Men även om det går bra för Altran så är det klart att det känns lite olustigt att inte ha ett uppdrag i dessa tider. Det kan ju svänga ohyggligt fort, har man sett.
  • Kommer precis från middag med Buråsstyrelsen. Och igår hade vi julmys och julklappsutdelning. Jag fick två paket, varav det ena var ett pärmregister. Ett pärmregister?!? Hallå??
Och slutligen sitter jag och väntar på att Emelie ska komma hit och sova över. Ska bli mysigt. Johan är ju ändå på julfest med jobbet.

No comments: