Friday, December 26, 2008

HC på juldagen

Jodå, det blev HC. Jag var länge inställd på att sova över hos Emelie och mysa med henne och Frida, men så visade det sig att en kompis till Fridas syster hade en biljett över. Emelie hävdade att det var ödet, och jag höll med.

Så först satt vi i Emelies kök nån timme. Sen skjutsades jag och Linnéa in till Katrin, och så satt vi och drack vin i hennes kök fram till nästan tio eller nåt. Sen skjutsade hennes pappa oss vidare till Katrins morbror - där jag träffade Roger, minsann. Det var roligt!

Vi stannade där ett tag och drack gratis drinkar innan det blev HC. Och där var det ungefär som vanligt. Visserligen ingen Tony Lidén i scarf i år, men en massa andra bekanta: Glenn, Haaland, Anki, Per Bäckström... Säkert några till också som jag har glömt.

Tiden gick rätt fort, för de stänger ju så tidigt. Jag var hemma nån gång före tre efter att ha fått skjuts av Linnéas pappa. Kims smörgåstårta satt otroligt fint vid det laget.

No comments: