Thursday, December 11, 2008

J***a oskick

Det här kanske är mer än man måste berätta om sig själv, men: Jag sitter ner när jag kissar. På ringen, alltså. Även på offentliga toaletter. Detta är för mig självklart (förutom möjligen en och annan gång på dass på cypriotiska utomhusbarer för dumfulla europeiska tonåringar), men jag har på senare tid förstått att jag är ganska ensam om denna inställning till de naturliga behoven. Och nej, jag lägger inte papper på ringen heller.

Normalt sett betraktar jag inte detta som ett bekymmer. Fast sen jag började på Volvo har det blivit det. Jag vet inte vad problemet eller skillnaderna mot tidigare delade toaletter jag har upplevt är, men på Volvo är det mycket värre. Det är ta mig tusan kiss på ringen jämt?!?!

Jag tror att det i mycket beror på att Volvomännen helt enkelt inte respekterar att det är damtoaletter. Klosetterna ligger i kluster om fyra, varav en är dedikerad dam-WC medan de andra är av unisextyp. Och det är mer än en gång som jag har sett herrar komma ut från damdomänerna.

Det kan hävdas att det är orättvist att damerna har egna toaletter, men det är ju ett välkänt faktum att killar sunkar ner dass medan tjejer inte gör det. Varför ska vi behöva lida av manlig orenhet??

Så jag gissar att problemet är att männen går på damtoan, låter bli att fälla upp ringen och kissar sedan på denna. Detta får följden att nästa besökare, om denna är av kvinnligt kön, vägrar sätta sig ner utan hukar och kissar, vilket oftast innebär att ännu mer kiss stänker upp på ringen och en ond cirkel har startats.

Detta har blivit ett än större problem eftersom jag misstänker att min medicin är vätskedrivande. Min besöksfrekvens på hemlighuset har åtminstone ökats markant sista veckan. Det kan även hända att det är detta som driver mig att skriva detta inlägg.

No comments: