Sunday, December 21, 2008

I Åmål

Sådärja, nu är jag på fädernes mark igen. Eller nåt sånt. Har nog redan sjunkit in i nåt slags slöhetsmode - har oftast inte så mycket till initiativförmåga när jag är här.

Fast jag har varit duktig storasyster och hjälpt Kim med kemin. Fast mest hjälpte jag honom med miniräknaren, det var det som var det stora knepet när det gällde att räkna ut pH-värden.

Och sen har jag med stor sorg konstaterat att Fengersfors lägger ner damlaget. Snyft! Det är verkligen jätteledsamt. Och stackars Reiner, vad ska han göra nu? Hugga ved hela tiden? Å andra sidan så är nog Reiners fru mer än tacksam, kan jag tro.

Ska snart testa att sova. Det blev rätt redigt sent igår efter dammiddagen, vilken f ö var en utomordentligt trevligt tillställning, precis som vanligt. Hade dock kunnat tänka mig att vara hemma tidigare än halv sex, men det brukar vara svårt att slita Johan från Källarn.

No comments: