Wednesday, December 3, 2008

Knarkoleptiker

Idag har varit dag 1 på knark. Det var en rätt bra dag. Jag har märkt av lite huvudvärk, och jag har lite svårt att sitta stilla (kommer på mig själv med att sitta och vifta på tårna och så), men oj, vad pigg jag är!

Har varit på kurs hela dagen och hade normalt somnat ett par gånger innan lunch, men idag var det inga som helst problem. Hurra, jag är normal!!! Man kan ju fundera på hur jag hade tagit mig igenom Chalmers om jag hade haft det här till hjälp redan då - jag märker enorm skillnad på koncentrationsförmågan. Inte för att mina betyg är så kassa, men de hade nog kunnat lyftas ett snäpp av en pigg Linda.

Men det finns ett STORT problem som klant-doktorn inte nämnde, utan som jag hittade själv när jag läste bipacksedeln: Medicinen funkar inte med p-piller eller motsvarande hormonpreparat. Skräp! Jag har ju slitit så för att hitta ett vettigt alternativ, och jag är jättenöjd, men så får man börja om igen...

Det finns inte många bra val heller. Det måste ironiskt nog vara ett väldigt säkert medel, eftersom knark+ graviditet = fosterskador (det berättade doktorn åtminstone). Suck, får försöka få tag på en rådgivande barnmorska och/eller kolla om det finns knark som inte bryter ner hormoner. Jobbigt!

Ska förresten bli spännande att se om jag klarar att somna ikväll. Är inte trött än, även om lunchtrippen nog börjar lägga sig.

No comments: