Sunday, August 16, 2009

Fotboll, WoW och regn

Dåligt bloggat den senaste veckan. Så kan det vara.

Tennis måndag och tisdag, Bra. Sen var det fotbollsmatch i onsdags, höstens första. Vi fick en välförtjänt revansch på Qviding, men var fasen allt annat än bra. Jag, alltså.

I samma veva fick vi höra att det var dåligt med folk till a-lagsmatchen på fredagen. Jag var ärlig och sa att jag kunde ställa upp som andra avbytare, men helst inte som tredje eftersom jag räknade med att sitta och festa på balkongen under Way out West. Nu hade jag förstås inte den valmöjligheten, utan fick tillbringa fredagskvällen på Öjersjös kriminellt dåliga/ålderdomliga sand- och biljardmatta.

Det var okej och mer därtill, eftersom vi vann matchen med 2-1 och jag var piggare än nånsin. Det hemliga knepet: Jag har slutat tränat fotboll och kör löpning istället. Mycket bättre, uppenbarligen.

Efter matchen drog vi hem till Hartan och åt pizza/kycklingrulle och drack vin. Jag, som hade gått upp 05:50 och helt oväntat spelat 90 minuter fotbollsmatch, gjorde så gott jag kunde men hängde inte med ut.

Way Out West har varit bra även om man inte har biljett. Har suttit mesta delen idag (utom när jag var ensam hemma och sov middag) och småpartajat, innan alla drog och jag åkte taxi hem till Ann/fotbollslaget. När alla därifrån skulle gå ut gjorde vi ett tappert försök och skulle skjutsa ner mig på stan på cykel i hällregnet, men det kändes helt enkelt inte bra. Tvärtom. Så nu sitter jag hemma och mötte alla andra i dörren som skulle ut, och det gör ingenting.

Snapsroulette är en grym sport, och a-lagsmatchen kändes kanonbra. Så det så. Chips är dessutom smaskens.

No comments: