Sunday, August 30, 2009

Sista helgen i augusti

Det här har jag ägnat helgen åt:
  • Fredag: Elektros dammiddag. Överdoserade knarkmedicin eftersom jag var och hade varit dödstrött hela veckan (hade aldrig riktigt hunnit sova igen Tallinnhelgen). Förfest hos Sabina, som fixade håret på mig. Middag med god mat, charmigt taffliga servitörer, lite massage, bra toastning och kvalitetsgyckel. Efterfest på TT.
  • Lördag: Spelade tennis. Var tröttast i världen och fick ett anfall av illamående precis innan vi skulle börja. Troligen blodsockerfall. Botades med en banan, men jag orkade ändå knappt röra mig på planen. Hade dessutom glömt skor, så jag fick spela i mina Nike-sneakers. Inte gå på stan eftersom det småregnade och jag var däcktrött. Handla på Lidl, sova middag. Äta trerätters smaskmiddag (rödbetsgrejer, räksoppa, pekanpaj). Se I love you, man.
  • Söndag: Vakna av mig själv tjugo över nio. Skönt. Gå upp, äta frukost i lugn och ro. Springa mitt vanliga varv runt Slottsskogen för första gången sen rekordrundan för tre och en halv vecka sen. Lyckades ändå komma runt på under halvtimmen, hurra! Gå på stan för att köpa den där stickade klänningen jag så gärna ville ha (den satt inte perfekt, men den var fin ändå) och spana efter gröna Buråsklänningar. Grönt är uppenbarligen inte alls höstens färg. Fika med Enjoyguiden, åka hem. Nu blir det badminton, sen blir det söndagsstek till middag. Mmmm, rostbiff.

1 comment:

Lukas said...

Låter som en helt perfekt helg! Härligt att dammiddagen var lyckad! Orkade inte komma förbi efterfesten på TT, var helt slut efter en hel dags föreläsningar och gala på kvällen. Livet leker här just nu, trivs toppen på jobbet och jag tog elfälten. Så gött.
Ha de
Kramar
Birgitta