Sunday, August 9, 2009

Dalslandshelg


Att åka hemhem över helgen var verkligen precis rätt beslut för att få lite förlängd semesterkänsla.

Jag kom fredag eftermiddag, och efter att ha blivit upphämtad vid tåget, tagit en snabbsväng till farmor och slängt ihop en kaka så satte jag mig i en stol på Torpet och avnjöt kvällssolen ihop med Jens Lapidus andra bok, Aldrig fucka upp. Såg en räv som snodde förbi fem meter bort och lyssnade på en hackspett. Grillat till kvällsmat, sen sova.

Igår joggade jag en sväng (se outfiten i föregående inlägg), sen fikades det med farmor på Torpet och jag visade en massa fina foton. Sen blev jag avsläppt i Tösse och hämtades upp av Emelie för en segeltur i hennes och Frida fina Elvira, Fridas fynd från i vintras. Vi kluckade runt fram och tillbaka i Tössebäcken (Vänern alltså, inte en bäck på riktigt) i två timmar innan vi gav upp och åkte till Sandvarpet och badade. Eller ja, jag badade inte direkt, åt mest matsäcken. Kvällen tillbringades i solstolar hemma hos Emelie, och så åt vi äppelpaj till kvällsmat. Föredömligt.

Jag sov över och blev upplockad av mor och far på väg hem till stan efter att ha tillbringat ännu några timmar i solstol med bra bok och Svensktoppen på radio. Nu ska jag slappa lite, äta och åka tåg hem igen. Funderar bara på när, men antar att det blir vid femtiden. Härligt avslappnande är det att vara här i alla fall.

No comments: