Thursday, August 6, 2009

Halvtimmen äntligen spräckt!!!!

Hurra! Idag har jag äntligen sprungit mitt Slottsskogsvarv på mindre än en halvtimme! Mitt mål sen ett bra tag tillbaka har äntligen nåtts - vad ska jag satsa på nu? 29 minuter?

Jag vet inte exakt hur långt jag springer, men det är drygt 5,5 km. 5,7, kanske. Och jag vet inte exakt vad tiden var idag för det var Johan som mätte på sitt sätt, men det var helt klart under 30 minuter. Fortfarande ingen fantastisk kilometertid, men helt klart ett steg framåt för en sån utpräglad icke-långdistansare som jag (alldeles för få långsamma muskelfibrer, genetiskt betingat och inget jag kan göra åt, hävdar jag bestämt).

Så det var en bra kväll. Innan löpturen, som kändes hur bra som helst och var närapå direkt avslappnande, satt vi tre timmar i kvällssolen på andra sidan av Masthuggsberget, på en gräsmatta precis i kanten på Slottsskogen. Så himla skönt att man kan få så mycket tid i solen trots att man jobbar!

No comments: