Friday, February 6, 2009

Träningsjunkie

Jag har känt en sån märklig känsla de sista dagarna. Jag har verkligen fått ett trängande träningsbehov! Visst, innebandyn följer ju en ganska strikt tisdag-torsdag-lördag-rutin, och det är klart att man märker av det den här veckan när en träning är inställd och helgen är matchfri, men ändå?? Såna här känslor brukar ju inte komma fram om man inte har haft en längre period med regelbunden och ganska hård träning. Jag var träningsberoende en tid på högstadiet, men det var ju förra millenniet...

Nej, det är mystiskt. Fick lite utlopp för det på ett gympapass på Fysiken ikväll, men det räcker liksom inte. Vill mer. Hoppas att det håller i sig - det hade varit fint. Fast risken är väl att det är en övergående period. Nästa mål är innefotbollen imorgon klockan nio. Kan bli en svår prövning, speciellt med tanke på vilken genuin träningsvärk jag med största sannolikhet kommer ha imorgon.

Ja, det är skumt... Jag sitter verkligen och längtar efter den där endorfinkicken som kommer efter hård träning! Återigen, var kommer det ifrån?? Har verkligen inte ägnat mig särskilt mycket åt tuff träning på sistone... Fast det är ett väldigt bra beroende att ha.

No comments: