Sunday, February 8, 2009

Effektiv söndag

Jag tycker ganska bra om min nya dygnsrytm, den där jag somnar tio-elva på kvällen och sen vaknar pigg som en lärka för klockan nio, alldeles av mig själv. Det kanske inte låter så märkvärdigt, men för en stackars narkoleptiker som jag så är det det. Dock är inte Johan lika förtjust i konceptet, igår när han hade lagat mysig middag med vin, fixat skumbad och levande ljus så tyckte han att jag var alldeles ohyggligt tråkig som somnade så tidigt. Men så är det.

Idag hade jag klockan kvart över ett hunnit:
  • Äta frukost med Emelie på Egg & Milk, i godan ro
  • Gå till Bokia på Järntorget och dra runt där inne och titta på böcker
  • Följa med Emelie till Naturkompaniet för att titta på Fjällrävenbyxor
  • Gå in på Panduro
  • Åka hem igen och handla på Willys på vägen
Inte illa! Så nu ska jag kosta på mig att slöa lite i soffan och läsa, innan Johan kommer hem och vi ska fixa de där draktavlorna, sätta upp en hylla och så småningom äta söndags-svenne-tacos. Just det, jag har druckit andra Dukoral-dosen också.

Eftersom effektiv är mitt favoritord så är jag på väldigt gott humör just nu!!

No comments: