Thursday, February 12, 2009

IBK Göteborg - Burås 4-1

Träningsmatch mot IBK Göteborg, div 2-laget, idag. Kändes kul att få mäta sig lite mot tuffare motstånd, och att få spela en match helt utan press. Extra kul att det var comeback för både Erika, Lena och Mia också.

Vi började väldigt bra. Motståndarna var visserligen snabba och kvicka, men vi klarade oss rätt fint ändå. Speciellt med vår höga press, som resulterade i en del lägen. Fast IBK fick ändå ta ledningen efter ett lite fånigt skott från mitten som jag inte riktigt såg. De var duktiga på att täcka målvakt. Mia fick dock kvittera en stund senare, himla kul att ha henne med igen!

Andra perioden skulle vi spela mer defensivt. Det gick inte alls lika bra. Vi hade svårt att hänga med i deras rörelse och deras uppställning med pointback. De vann perioden med 2-0. Sista perioden blandade vi lite och höll igen väldigt bra. De fick dock avsluta med ett mål nån gång i slutminutrarna.

Det var en hemskt rolig match, nu är jag laddad och vill spela mer!

2 comments:

JenJen said...

Vilken sportblogg det här har blivit! För att återkoppla till din fråga så tror jag det var CHARM-kalas faktiskt(hur var det förresten häromkvällen?). Det kan väl stämma? Hoppas allt är bra med er!

Lindchen said...

Jag vet, det är mycket sport nu... Och så är jag tvungen att rapportera till en lagkamrat som har blibit deporterad till din del av landet!

CHARM var bra, fast det var segt att jobba dagen efter... =)