Tuesday, April 1, 2008

Flytt del 2

Pratade med fastighetsförvaltaren igår, och för att göra en halvlång historia kort så slutade det med mer jobb för mig. Jag får färg och grejer till köket och vardagsrummet om jag gör det själv. Har visserligen inte målat om några rum förr, men hur svårt kan det vara? Däremot är det lite trist att göra det själv, men med lite tur kanske Frida vill hjälpa mig. Hennes ryggskott är bättre, i alla fall.

Så idag ska jag väja färg. Svårt. Det blir nog blågrått i vardagsrummet, det funkade ju bra i Gärdsås, men köket är lite svårare. Först tänkte jag grått, men dels blir det ju väl likt det andra rummet, dels är det lite kallt. Jag vill ha varmt i köket. Gult? Beige?

Buråsfesten var inte dum. Var hemma strax före sex - fast då får man tänka på att det var sommartid. Innan dess hade jag hållit på att bli inlåst i Svingeln. Som tur var lyckades jag ta mig ut, trots mitt mentala tillstånd.

No comments: