Wednesday, April 2, 2008

Flytt del 3

Nu har jag valt färg. Ljust blågrått i vardagsrummet, och så ville jag ha en varmare brun ton i köket. Jag tänkte att jag skulle vara smart, och tittade på tapeter för att få en bättre uppfattning om vilken färg jag skulle välja. Det blev en ganska chokladbrun.

Sen bar det av mot nya lägenheten för att börja. Jag var ganska effektiv. På första kvällen (kom igång vid halv sju) hann jag tvätta köksväggar, spackla hål och måla kanter och hörn. Inte illa. Sen var det ju ett par små missöden, som att målartvätten hade läckt massor (det gjorde den ju redan i butiken, jag fattar inte varför den i övrigt utmärkte säljaren envisades med att ge mig den flaskan) och droppade överallt. Det gjorde också att den vanliga penseln var full av målartvätt, och då kändes det sådär att börja måla med den. Som tur var hade jag tagit med en extra, så det gick ändå. Sen skar jag mig i fingret med spackeln också. Kunde man inte tro, att den skulle vara så vass.

Fast nu är jag lite ängslig för att den bruna färgen är för mörk. Det fastighetsförvaltaren påpekade massor av gånger var att det var bäst att välja ljusa färger, ju ljusare desto bättre. Jaja, köket är ju så himla ljust i övrigt, och det är ju knappt en och en halv vägg det handlar om...

Planen för kvällen är att rolla köket första gången. Hoppas det blir bra.

No comments: