Saturday, March 29, 2008

Flytt del 1

Idag gick första flyttlasset. Planen var att köra tre vändor, men det gick in förvånansvärt mycket bara på ett lass, vilket det blev. Min flytthjälp Frida hade ryggskott och fick nöja sig med att hålla upp dörrar och ge mig glada tillrop. Det var bra det med.

Fast det är en del grejer med lägenheten som jag inte är så nöjd med. Den första är parkeringsplatsen. Först hittade jag den inte ens, men den låg ett plan längre ner än vi trodde. Sen visade det sig att den ligger alldeles bredvid en betongpelare, som man mer eller mindre måste köra runt både för att komma in och ut. Riktigt jobbigt. Knappt centimetrar till godo på backspegeln.

Det andra är väggarna inne i lägenheten. När jag fick nycklarna berättade Pernilla att besiktningsmannen hade sagt åt dem att måla en av väggarna i vardagsrummet, men att hon tyckte att jag ändå behövde måla om allt. När man kollade så håller jag med, men det är ju så skitigt att jag tycker att jag borde få allt gjort åt mig. Förutom den nyss nämnda väggen, som verkligen behöver målas om, så var det stora svarta fläckar på en annan vägg, plus att allt ser ut som om det är sot- eller rökfläckat. För att inte tala på köket, där det är en stor svart ring mitt på väggen, där jag antar att det har suttit en klocka eller nåt. Helt obegripligt att besiktningsmannen kunde missa det.

Så vi bestämde oss för att inte köra mer (det regnar också), utan jag tar och ringer värden på måndag och klagar. Det bäst att inte ha för mycket grejer i lägenheten om nån ska måla om - och i annat fall gör jag det själv, för jag tycker inte att det ser okej ut. Problemet är väl möjligen att det behöver fixas innan Johan kommer hem (dvs innan vi kör dit möblerna), och då får inte han vara med och bestämma.

Nåja, nu är det klart för idag, nu ska jag ta det lite lugnt innan det är dags för Buråsfest. Weee!

No comments: