Tuesday, March 18, 2008

Badminton

Nu när innebandyn är slut så finns det tid för mig att ägna mig åt badminton på Altrans timme. Först tänkte jag visserligen gå på tjejinnebandy på Fysiken, men eftersom jag var tvungen att stanna längre på jobbet fick det bli badminton eftersom det börjar senare.

Det var roligt, i alla fall - bortsett från att jag stukade upp min dåliga fot igen efter fem bollar. Det var dumt. Fast jag kunde ju inte med att låta bli att spela nu när jag hade stressat dit och Challe inte hade någon annan att spela med, så jag bet ihop och spelade utan att röra mig. Efter ett tag blev det lite bättre, så då kunde jag spela litegrann på riktigt. Det var faktiskt roligt ändå, och jag var inte helt usel förutom att jag inte rörde mig så värst mycket.

Det är ju dags för konståknings-VM i Göteborg nu. Ett av de stora affischnamnen är en gammal nolla till mig, Kristoffer Berntsson. Rätt skumt. Jag minns första gågen jag såg honom på tv, fattade inte att det var han. Nu känner jag honom inte så väl, han var inte med så himla mycket, men ändå.

No comments: