Saturday, January 23, 2010

Burås - Ale 2-2

Match mot serieledande Ale hemma i Svingeln. Matchen i höstas slutade 7-5 till dem, och jag minns att jag inte var nöjd men att vi inte var särskilt långt efter. Läge att få upprättelse efter den oändligt trista matchen mot Lindås i söndags, alltså.

Efter 1:48 så fick visserligen en av deras spelare stå fri framför mål och göra 0-1, men det kändes inte så farligt. Vi var verkligen på hugget och lyckades kvittera under första perioden. I andra tog vi dessutom ledningen på en långskott av Anna RB, som gjorde comeback. Väldigt skönt.

Det var tufft och hårt (lite väl hårt, Ale tog sats och sprang in oss i sargen utan att bry sig om bollen det minsta) men väldigt roligt. Vi var absolut med i matchen och frågan var om vi inte var vassast för det mesta. Vi hade ställt om till 2-2-1 till den här matchen och inför resten av säsongen , och vi gör det väldigt bra.

Dessvärre fick de kvittera på ett friläge när det var sju minuter kvar (vaaaarför gick jag inte längre ut???), men vi höll i och matchen slutade oavgjort, 2-2. Det tror jag att man får vara nöjd med när man möter serieledaren. Och domaren, den där tjötiga, tyckte att jag var strålande. Kan hålla med honom bitvis.

No comments: