Sunday, April 26, 2009

Malins möhippa + Gasquescenen = Trött söndag

Ojojoj... Det har har potential att bli ett jättelångt inlägg, och det orkar jag inte eftersom jag är dödstrött, så jag ska försöka fatta mig kort.

Malin blev hämtad av Glenn Hysén igår morse (vi var tyvärr inte med då), sen boxades vi (jättejättekul!), sen åkte vi och hade picknick på Geniknölen, sen gick vi till Byggplatsen där Malin fick svetsa ett fundament till sitt äktenskap, så åkte vi till Gamlestan och dansade till Britney inklusive stolar (instruktören hade en jätteputrumpa och kunde inte riktigt räkna), och så åkte vi och hade middag på Drottning Kristinas Jaktslott. Allt detta iförda 80-talsutstyrslar, så gott det gick.

Fast det dog lite tidigare än väntat, redan halv två var det tydligen dags att gå hem. Jag, som har lärt mig det fina knepet att om jag tar min knarkmedicin lite senare på eftermiddagen så orkar jag partaja hela natten (funkade förra helgen med), var lite butter och ville inte sova, men resignerade och ringde en taxi.

Medan jag väntade så pratade jag med Johan, som var på Chalmers och tyckte att jag också skulle dit. Det tyckte inte jag - tills han räckte över luren till Kimpa som var på GUD-omsits. Det räckte som övertalning för mig, så efter att ha ringt fucking Taxi Kurir och undrat varför min bil aldrig kom och fick veta att den nog hade plockat upp nån annan men att en ny strax skulle komma, så drog jag raka vägen till Gasquen.

Dansa på scenen, dricka en komplett onödig öl, prata med folk (jag ska hem till Boman på Valborg, med min stackars bror), bli utkastad av småkidzen i nåt random sexmästeri kvart över tre, stå och prata lite mer med folk, åka taxi hem med kvinnlig taxichaufför.

Upp igen och städa festlokalen klockan elva. Det gick hur fort som helst, vi hade gjort det mesta igår natt. Sen gick jag och fikade/lunchade med Bettan, och efteråt gick vi till Nordstan där Johan stod och vaktade Cortègeutställningen. Jag drog runt och letade bröllopspresent i förtvivlan (det görs med fördel inte på bakfyllan, man saknar både fantasi och tålamod och det kommer att få kompletteras i veckan trots att jag inte har tid) och kom äntligen hem vid fyra och har sovit på soffan sen dess. Gäsp.

1 comment:

JenJen said...

Låter som en härlig helg, jag lovar att du får tillfälle att använda ditt knark nästa helg :) Och du behöver INTE stånga dig förtvivlad för att hitta present till oss (om det nu är vårt bröllop du nämner), att ni bara kommer och festar med oss är present nog! Kram