Sunday, November 8, 2009

Grym helg!

Åååh, vilken bra helg det har varit!

Började med Altranhelg på Tylösand. Trevlig middag, kul sällskap och så dans på Leifs Lounge hela hela natten. Stagedive efter tjat från Kalle och Arvid, slutade som tur var lyckligt. Dansade bort min sko efter elegant tango (flög som en projektil över hela dansgolvet, ren tur att ingen fick den i huvudet, jag höll på att skratta ihjäl mig). Den hittades dock igen. Tog det lugnt med spriten i alla fall. Skönt, fast så värst mycket sömn blev det ju inte.

Hem, var trött, sov litegrann. Åkte iväg till Nära Hem för toastning av GSIF-galan. Vi hade förberett en hel del, men det var dessvärre en himla massa tekniska problem. Fick inte spela all den noggrannt utvalda musiken. Fast jag fick kramar av Adam Johansson:



Och av Daniel Larsson:



Carl Fhagers verk, förstås. Adam var hur rolig som helst, han hade ingen aning om vad det var för nån gala han skulle dela ut priser på, men han stannade hela kvällen och drack lättöl, var omsvärmad av flickor (jag som toastmaster satt bredvid honom, men kunde konstatera att min plats blev ockuperad efter fem sekunders frånvaro) och sa att han jättegärna kom tillbaka nästa år. Kul kille! Daniel Larsson var inte alls lika skojig.

Så var det mingel och tackchampagne och vi fick mycket cred för vårt jobb, jag och Sunde. Utgång på Valand, men där blev det aldrig riktigt lika roligt. Kul att träffa en del gamla bekanta som flyttat från stan, men när jag pratat klart med dem var klockan tre och jag gick hem.

Idag var det så innebandymatch, borta mot Älvstranden. Traditionellt sett en svår match, både med tanke på den stora parkettplanen och deras spelstil.

Fast vi spelade grymt bra och kämpade på ett sätt jag inte har sett på väldigt länge. Det blev till sist seger med 3-2, så himla skönt efter ett gäng sura oavgjorda och förluster!

Så nu ska jag belåtet krypa i säng och försöka ta igen lite av den missade sömnen den här helgen. Mycket bra magkänsla!

No comments: