Monday, November 16, 2009

Burås 20 år

Puh, vad skönt att den här perioden av intensivt festande är över. Jag har ju dessutom toastat två av tillställningarna, så det har varit en massa förberedelser också. Fast bra har det blivit.

20-årsjubileet gick av stapeln i lördags, i Kalle Glader. Bra lokal. Jag hade tänkt vara där och förbereda, men insåg att det nog var bättre att jag stannade hemma och gjorde klart toastningen. Så jag kom på plats nån gång efter kl 18 och satte igång med att fixa datorn och presentationen, vis av förra helgens tekniska misslyckanden.

Fast ska man bara visa en presentation utan musik så är det inte så avancerat, så det fanns inga större problem än att projektorn var sned. Det var det å andra sidan ingen som reflekterade över två öl senare.

Min co-toastmaster Günther visade upp sin originalutrustning från 80-talet och drog några anekdoter. Emma berättade historien om domaren och bollen som aldrig var inne, och vi visade tidningsklipp på en buråsare som spelat i Australiens landslag och så ett från min vinst i österrikiska ligan. Sen hade jag en massa roliga bilder med domares tecken och gamla lagfoton, men det blev liksom aldrig tid. Vi åt buffé och ingen förrätt, så tiden gick fort som bara den. Dessutom skulle vi presentera alla gäster och göra en liten frågesport, så jag får väl spara de där bilderna till nästa fest.

Sen var det som vanligt: Man dansade, drack, pratade och så var klockan magiska 03:00. Sen blev den till och med 05:00 innan jag tog det mogna beslutet att följa med hem till Johanna på efterfest i fucking Mölndal. Halvslugt. Tog taxi hem och kom i säng halv åtta eller nåt. Gulp.

Allt detta må ha varit hänt, men problemet var att jag var tvungen att jobba på söndagen eftersom leveransen från mig skulle vara vidare senast kl 8 måndag morgon.

Det var vedervärdigt. Att jag var trött som attan var en grej, ett större problem var att jag hade sån djävulsk huvudvärk som senare kompletterades med ett smygande illamående som till sist fick mig att gå och kräkas. På jobbet. Tur att ingen annan var där. Jag lyckades i alla fall göra det jag gjorde och fick sedan bli hämtad av Johan. Vid det laget var jag i ganska dåligt skick. Fast det kan inte bara ha varit bakfylla, inte så sent på dagen, och så mycket hade jag faktiskt inte druckit. Det var nog en kombination av huvudvärk, jobb och lågt blodsocker. Ja, så måste det ha varit.

No comments: