Monday, February 15, 2010

Serre Chevalier: Sjukt bra backar och strålande sol!

Det grymt bra här! Snabb sammanfattning:

Lång bussresa, inga problem. Bor i fyrabäddsrum med dusch och delar toa på åtta. Bra hyrskidor, en dec längre än mina egna. Sjukliga mängder mat (framförallt efterrätt) tre gånger om dagen. Strålande sol, bästa snön jag varit med om. Åkte själva igår, försökte after skia men hamnade på tidernas sämsta ställe. Kom fyra i en musikquiz där jag fick göra en insats för laget och sjunga låtar under press. Träffade Erik Lundesjö!

Idag åkte vi i grupper. Kom i en för bra först, sen i en sämre. Den var bra åt mig även om jag fortfarande ligger rätt dåligt till. Har åkt både puckelpist och svart backe. Inte kul, men jag överlevde. Träningsvärk. Bättre after ski på Langleys hotell, men fortfarande inte top notch. Kalla tog OS-guld.

Och så här kommer det att fortsätta resten av veckan...

No comments: