Thursday, February 11, 2010

Kamerabatteri inhandlat

Igår när jag höll på att packa insåg jag att min kamera var kaputt. Batteriet var urladdat och det hade gått märkligt snabbt, men det var först när jag äntligen packade upp laddaren och den blinkade rött istället för att snällt ladda batteriet som jag insåg att det var kört.

Jag var sur ett tag och trodde att jag skulle få åka iväg på skidresa utan kamera. Det är ju inte första gången det händer heller, jag fick ju ett helt nytt batteri på garantin för två år sen när samma sak hände. Kameran börjar ju bli lite till åren, så jag var lite osäker på om det var värt pengarna att köpa ett nytt batteri om man ändå snart ska byta upp sig.

Fast jag surfade runt lite och insåg att piratkopierade batterier inte var så dyra. Billigast och snabbast var Teknikmagasinet, så nu är jag 200 spänn fattigare men ett fungerande batteri och därmed även kamera rikare. Får se till att ta en massa skojiga bilder nu så att det var värt det.

Imorgon bär det av, hurra!

No comments: