Sunday, April 15, 2007

Snö och sol

Det var kul att åka lite skidor i Kaprun. Första dagen var snön jättebra, sen blev det varmare och varmare så det blev lite väl slaskigt, även högst upp. Men en del skidåkning lärde jag mig i alla fall, och tog mig faktiskt ned för röda backar för första gången. Jag känner mig mer som en skidåkare och mindre som en anka som råkat få plankor under fötterna. Sen var det en ganska konstig känsla att komma ner från berget med skidorna på axeln och sen sätta sig på balkongen med en öl och sola i uppskattningsvis 30 grader. Bilden till vänster är ganska illustrativ.

För mycket sol är dock inte bra. Jag missade att smörja högst upp i hårfästet (missade och missade, det går knappt att kleta solkräm där), så skinnet där ser precis ut som skinnet på en nygrillad hotdog, rödbrunt och sprött så där. Fast nu håller det på att trilla bort så att man slipper se eländet. Just det, jag utökade snapsglassamlingen med två exemplar, ett från Kaprun och ett från Zell.

Igår var det försenad Osterjause hos Astrid och Martin. Förutom dem, mig och Johan var Tero, Schoko, Olivia och Markus med. Massor med mat (skinka, tunga, äggsmör, bröd, nån god kärnterisk kaka med nötter och russin som skulle ätas med skinka, ost, ägg och nyriven elak pepparrot) och så småningom även snaps. Tero åkte hem och hämtade Salmiakki, så då var kvällen räddad. Vi var inte hemma förrän vid femtiden i morse, så det måste ha varit en bra kväll. Bl a fick vi lära oss att de österrikiska mårdarna bygger bo i bilar, även mitt i Graz.

No comments: