Friday, January 18, 2008

Costa Rica: San José

Nu har vi varit i Costa Rica i två dagar. Flyga hit gick bra, framför allt över Atlanten. Gick som ett kick, kändes inte alls som åtta timmar.

Igår var vi inne i San José och såg de få attraktioner som fanns att se. I huvudsak går ett besök i huvudstaden ut på att gå fram och tillbaka på Avenida Central, den stora (gå)gatan som går tvärs genom stan. Det fanns en del möjligheter till fyndshopping, men jag köpte i stället ett par flipflops som var lite dyrare. Inte för dyra, dock, och snygga. Jag har velat ha såna sen jag såg Jenny i dem.
Hemvägen till Ode var värre. Att åka taxi in till stan var inga som helst problem och var riktigt billigt, men hem var det inget vidare. Chauffören hade ingen aning om vart vi skulle när vi väl hade kommit till Escazú, så det tog honom hur lång tid som helst att komma fram och priset blev det dubbla jämfört med morgonen. Morr.

Idag har vi varit i stan igen med Bettan och Bimbo. San José är inte nån höjdare, egentligen. Fast som sagt, det finns billiga saker att hitta. Dessvärre inga bikinis. Det hade jag behövt, min nuvarande börjar lida brist på resår.

Nu håller vi på att packa ihop för att ge oss iväg till Tamarindo, dvs Stilla havs-kusten. Det ser jag fram emot!

No comments: