Tuesday, January 30, 2007

Svenska storstjärnor

Så Zlatan tänker inte spela? Nej men oj, då. Sist jag kollade var vi lika gamla, men trots att han tjänar feta pengar på att jobba i Italien och jag är en sliten student som går i overall minst en gång om året så funderar jag på vem av oss som egentligen är vuxnast. Fast jag vet ju inte varför han har tackat nej till landslaget den här gången, men så länge han inte går ut offentligt och tillkännager sin pappaledighet så tänker jag betrakta honom som en barnrumpa.

Det är lite lustigt att lilla Sverige kan producera två sådana storstjärnor till fotbollsspelare som killen ovan och Henke Larsson, och sen i båda fallen misslyckas med att få dem att ingå i landslaget. Fast när det gäller Henke så har jag lättare att ta det. Han hade ju faktiskt mer eller mindre pappaledigt som skäl vid första landslagspausen.

No comments: